سفارش تبلیغ
صبا ویژن
تاریخ : شنبه 88/4/13 | 6:11 عصر | نویسنده : ...

یاغایت امال العارفین.. یا غیاث المستغیثین.. یا حبیب قلوب الصادقین.. یا اله العالمین..

به نام مهربان ترین مهربانان

 

دیدار دوست نیاز به مطامع دنیایی ندارد، آراستگی درون می خواهد و یک دل وارسته، پس اگر دل در گرو یار داری آماده شو، تا با کاروان عشق راهی دیاری شوی که همه چیز اوست و دیگر هیچ.
آنجا دیگر نه منیت معنا دارد و نه خودخواهی هر چه هست ذات لایزال اوست و سجده به درگاهش، شاید با راز و نیازهای بی وقفه در مراسمی که اعتکافش نام نهاده اند، در مکانی که مقدس ترین جای روی زمین است تو نیز در زمره مقربان درگاهش قرار گیری و دلت را به ریسمانش چنگ زنی.

اعتکاف، آغاز راه مشتاقان و تشنگان معرفت است، راهی که باید خاضعانه دل در طبق اخلاص نهاد و با گذشتن از مراحل سلوک، پله پله به عرش کبریایی رسید.
اعتکاف معجون تمامی عبادتها به شمار می رود، برگرفته از عبادتهایی چون نماز، روزه، حج، جهاد و امر به معروف و نهی از منکر.
سه روز ماندن در مسجد آن هم در ماه رجب المرجب، انسان را از خواسته ها و تمایلات مادی و دنیایی دور نگاه می دارد و روزه گرفتن آن به انسان شیرینی تقرب به خداوند متعال را می چشاند.
اعتکاف فصل زیبای بارش رحمت الهی، شستن آلودگی های روح و نورانی ساختن دل است. چونان، بالی است برای پریدن و رها شدن از هر آنچه انسان را در ورطه مادیات به بند کشیده است.
اعتکاف در حقیقت نقطه و حلقه اتصال عبد با معبود است. اعتکاف غبار مادیات از دل زدودن است، بهترین فرصت برای انس با خداست، چشیدن طعم واقعی بندگی است، مناسب ترین میدان برای به زمین زدن وابستگی ها و در نهایت، خدایی شدن است.
اعتکاف بریدن از غیر و پیوستن به دوست برای دوباره برگشتن به جامعه است، اعتکاف هجرتی درونی برای سیر در دنیای باطن و مروری بر نفسانیات خویش است اعتکاف تمرینی است سه روزه، با شب زنده داری و روزه داری و عبادت و راز و نیازهای عاشقانه با معبود تا یک عمر در معبد نیاز و سجده گاه راز و نیاز ، معتکف حریم بندگی باشیم.

اعتکاف در اصل جهاد با نفس است تا روح انسان به جلای معنوی صیقل خورد و تمام وجودش سرشار از عشق و ارادت به درگاه الهی شود.

                         ****************************************

در خصوص روزه ایام البیض در ماه رجب سفارش های بسیاری شده است از جمله پیامبر)ص) فرمودند: هر کس سه روز از وسط ماه رجب (سیزدهم و چهاردهم و پانزدهم) را روزه بدارد و در شبهایش به نماز شب قیام کند، از دنیا رحلت نمی کند مگر با توبه نصوح.
حضرت علی (ع) نیز فرمودند:هر کس یک روز از ماه رجب را در اول یا وسط یا آخر آن روزه بگیرد، گناهان او بخشیده می شود.
امام صادق (ع) نیز در این زمینه می فرمایند: کسی که ایام البیض از ماه رجب را روزه بگیرد، خداوند به ازای هر روز، ثواب روزه داری و شب زنده داری یک سال را برای او بنویسد، و در روز قیامت، در جایگاه ایمن شدگان از آتش دوزخ خواهد ایستاد.

 منبع:ایرنا

                                                                             التماس دعا




  • پنجه آفتاب
  • شرم
  • ضایعات