سفارش تبلیغ
صبا ویژن
تاریخ : یکشنبه 87/5/13 | 1:11 صبح | نویسنده : ...

فضیلت ماه شعبان

در فضیلت و اعمال ماه شعبان است بدانکه شعبان ماه بسیار شریفى است و منسوب است به حضرت سید انبیاءصَلَّى اللَّهِ عَلِیهِ وَ اله و آن حضرت این ماه را روزه مى داشت و وصل مى کرد به ماه رمضان و مى فرمود شعبان ماه من است هر که یک روز از ماه مرا روزه بدارد بهشت او را واجب شود.

 از حضرت صادق علیه السلام روایت است که چون ماه شعبان داخل مى شد حضرت امام زین العابدین علیه السلام اصحاب خود را جمع مى نمود و مى فرمود اى گروه اصحاب من مى دانید این چه ماهى است این ماه شعبان است و حضرت رسول صَلَّى اللَّهِ عَلِیهِ وَ اله مى فرمود شعبان ماه من است پس روزه بدارید در این ماه براى محبّت پیغمبر خود و براى تقرّب به سوى پروردگار خود بحقّ آن خدایى که جان علىّ بن الحسین به دست قدرت اوست سوگند یاد مى کنم که از پدرم حسین بن على عَلیهَاالسَّلام شنیدم که فرمود شنیدم از امیرالمؤ منین علیه السلام که هر که روزه دارد شعبان را براى محبّت پیغمبر خدا و تقرّب بسوى خدا دوست دارد خدا او را و نزدیک گرداند او را به کرامت خود در روز قیامت و بهشت را براى او واجب گرداند.

 

اعمال مشترکه ماه شعبان 

اوّل : هر روز هفتاد مرتبه بگوید اَسْتَغْفِرُاللّهَ وَ اَسْئَلُهُ التَّوْبَةَ

 

دوّم : هر روز هفتاد مرتبه بگوید اَسْتَغْفِرُاللّهَ الَّذى لا اِلهَ اِلاّ هُوَ الرَّحْمنُ الرَّحیمُ الْحَىُّ الْقَیّوُمُ وَ اَتُوبُ اِلَیْهِ و در بعضى روایات الْحَىُّ الْقَیُّومُ پیش از الرَّحْمنُ الرَّحیمُ است و عمل به هر دو خوبست و از روایات مستفاد مى شود که بهترین دعاها و ذکرها در این ماه استغفار است و هرکه هر روز از این ماه استغفار کند هفتاد مرتبه مثل آنست که هفتاد هزار در ماههاى دیگر استغفار کند .

 

سوّم : تصدّق کند در این ماه اگرچه به نصف دانه خرمایى باشد تا حق تعالى بدن او را برآتش جهنّم حرام گرداند از حضرت صادق علیه السلام منقول است که از آن جناب سؤ ال کردند از فضیلت روزه رجب فرمود چرا غافلید از روزه شعبان راوى عرض کرد یابن رَسول الله چه ثواب دارد کسى که یک روز از شعبان را روزه بدارد فرمود به خدا قسم بهشت ثواب اوست عرض کرد یابن رسول الله بهترین اعمال در این ماه چیست فرمود تصدّق و استغفار هر که تصدّق کند در ماه شعبان حق تعالى آن را تربیت کند همچنانکه یکى از شما شتر بچّه اش را تربیت مى کند تا آنکه در روز قیامت برسد به صاحبش در حالتى که بقدر کوه اُحُد شده باشد

 

چهارم : در تمام این ماه هزار بار بگوید لا اِلهَ اِلا اللّهُ وَلانَعْبُدُ اِلاّ اِیّاهُ مُخْلِصینَ لَهُ الدّینَ وَ لَوُ کَرِهَ الْمُشْرِکُونَ که ثواب بسیار دارد از جمله آنکه عبادت هزار ساله در نامه عملش بنویسند .

 

پنجم : در هر پنجشنبه این ماه دو رکعت نماز کند در هر رکعت بعد از حمد صد مرتبه توحید و بعد از سلام صد بار صلوات بفرستد تا حق تعالى برآورد هر حاجتى که دارد از امر دین و دنیاى خود و روزه اش نیزفضیلت دارد و روایت شده که در هر روز پنجشنبه ماه شعبان زینت مى کنند آسمانها را پس ملائکه عرض مى کنند خداوندا بیامرز روزه داران این روز را و دعاى ایشان را مستجاب گردان و در خبر نبوى است که هر که روز دوشنبه و پنجشنبه شعبان را روزه دارد حقّتعالى بیست حاجت ازحوائج دنیا وبیست حاجت ازحاجتهاى آخرت او را برآورد .

 

ششم : در این ماه صلوات بسیار فرستد.

و.....

 

منبع: مفاتیح الجنان سایتhttp://www.aviny.com/mafatih/Motoon/Mafatih026.aspx آوینی




 

گفتمش نقاش را نقشی بکش از زندگی

با قلم نقش حبابی بر لب دریا کشید

                                  

گفتمش راهی بکش کان ره رساند مقصدم

راه عشق و عاشقی و مستی ونجوا کشید

                                 

گفتمش تصویری از لیلی ومجنون رابکش

 عکس حیدر(ع) در کنار حضرت زهرا(س)کشید

                                     

گفتمش بر روی کاغذ عشق را تصویر کن

در بیابان بلا، تصویر یک سقا کشید

                                     

گفتمش از غربت ومظلومی ومحنت بکش

فکر کرد و چهار قبر خاکی از طه کشید

                                    

گفتمش سختی ودرد وآه گشته حاصلم

گریه کرد،آهی کشید وزینب کبری(س) کشید

                                  

گفتمش درد دلم را با که گویم ای رفیق

عکس مهدی(عج) راکشید و به چه بس زیبا کشید

                                  

گفتمش ترسیم کن تصویری از روی حسین(ع)

گفت این یک را بباید خالق یکتا کشید

 

 




تاریخ : پنج شنبه 87/5/10 | 12:28 صبح | نویسنده : ...

      یا اباعبدالله الحسین(ع) ادرکنی

 

السلام علیک یا اباعبدالله الحسین(ع)

 

بنابر نقل اهل تاریخ در چنین شب هایی ،یعنی دوشب آخر ماه رجب کاروان امام حسین(ع) ویاران باوفایشان از مدینه حرکت می کنند.

 

کاروان از مدینه به راه افتاد با قافله سالاری خورشید وعلمداری ماه دیری نخواهد که خورشید برنیزه وماه بر زمین وزینب (س) برناقه برهنه..................

                                     آماده سفر باش،عاشورا کلید خورد

 

 




تاریخ : سه شنبه 87/5/8 | 1:58 صبح | نویسنده : ...

 

بسم الله الرحمن الرحیم

 

شب بیست وهفتم رجب شب مبعث واز لیالی متبرکه است واز برای آن اعمالی است : انجام غسل در این شب ،زیارت حضرت امیرالمومنین(ع) که از افضل اعمال این شب است و نماز وادعیه (برای اطلاع از کیفیت نماز وادعیه به مفاتیح الجنان مراجعه کنید) ، همچنین  شب بیست وهفتم ماه رجب را لیلةالمحیا نیز می نامند از این رو احیا (شب زنده داری)، تلاوت قرآن وذکر گفتن در این شب سفارش شده است.

 

روز بیست وهفتم ماه رجب ازجمله اعیاد عظیمه است وروزی است که حضرت رسول(ص)درآن روزبه رسالت مبعوث گردید واز برای آن اعمالی است:اول غسل، دوم روزه (روزه آن یکی از چهار روزیست که درتمام سال امتیاز ویژه دارد)،سوم بسیار صلوات فرستادن(اللهم صل علی محمد وآل محمد وعجل فرجهم)،چهارم زیارت حضرت رسول وامیرالمومنین علیهما و والهما السلام،پنجم خواندن نماز دوازده رکعتی. التماس دعا

                 اللهم صل علی محمد وآل محمد وعجل فرجهم

 

                                                         اللهم صل علی محمدوآل محمدوعجل فرجهم

 

   عید بزرگ مبعث

         برمسلمین جهان مبارک باد

                            

                  اللهم صل علی محمد وآل محمد وعجل فرجهم

دو فرشته موکلند بر آدمی که اعمال خوب وبد او را بنویسند.پس هر گاه معصیت کرد فرشته طرف راست که بر فرشته طرف چپ ریاست دارد گوید گناه او را ننویس شاید توبه کند پس اگر هفت ساعت گذشت ونادم وپشیمان نشد وتوبه نکرد گوید:بنویس که این بنده بسیار کم حیاست واز خدای خود شرمنده نیست که معصیت ونا فرمانی او را کرده.

                                                                     پیامبر اکرم(ص)




تاریخ : پنج شنبه 87/5/3 | 11:21 صبح | نویسنده : ...

امام رضا (ع) فرمود: « هر کس به زیارت من بیاید، روز قیامت در سه مرحله ( میزان ، صراط وهنگام دریافت نامه اعمال ) او را نجات می دهم».

 

یا علی ابن موسی الرضا(ع) ادرکنی

 

 

زائری بارانی ام، آقا به دادم میرسی؟  

بی پناهم، خسته ام، تنها، به دادم میرسی؟

 

گرچه آهو نیستم اما، پر از دلتنگیم

ضامن چشمان آهوها، بدادم میرسی؟

 

من دخیل التماسم را به چشمت بسته ام

هشتمین دردانه زهرا (س)، بدادم میرسی؟

 

امام جواد (ع) فرمود: «هر که قبر پدرم را [با معرفت] زیارت کند ، خداوند تمام گناهانش را می بخشدوبهشت از آن اوست».

 

 

 

 




تاریخ : چهارشنبه 87/5/2 | 8:7 عصر | نویسنده : ...

 

                        

 

    

اینجا همه پیوسته تو را می خوانند لب تشنه و دلخسته تو را می خوانند ای ابر بهار بر سر باغ ببار گلهای زبان بسته تو را می خوانند

                          

                                             اللهم عجل لولیک الفرج

 رجب نام نهری است در بهشت از شیر سفیدتر و از عسل شیرین‏تر. هرکس یک روز از ماه رجب را روزه بگیرد خداوند از آن نهر به او می‏نوشاند.

                          امام کاظم علیه السلام (وسائل الشیعه ج 7 ص 350 ح 3 )

 




  • پنجه آفتاب
  • شرم
  • ضایعات